skip to Main Content

Contact

Als je ons belt, raak je niet verstrikt in een irritant keuzemenu. In de meeste gevallen krijg je meteen Hinke aan de lijn. Jouw email lezen wij binnen 24 uur en we streven ernaar om deze binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Zo zouden wij het namelijk zelf ook graag zien.

Bellen: 0515 22 70 11

Telefonisch bereikbaar op ma t/m do van 9.00 tot 15.00 uur.

E-mailen: aanmelden@expertisecentrumstenekes.nl

Heb je binnen 2 werkdagen geen reactie van ons: check je spam of bel ons!

Contact met ons opnemen

Tof om wat van je te horen

Of je nou op zoek bent naar een coach, een geaccrediteerde training of meer informatie: vul het contactformulier in en we reageren zo snel mogelijk!

Neem eerst ook eens een kijkje bij onze ‘Veelgestelde vragen’ onder het contactformulier.

Expertisecentrum Stenekes

Onze gegevens

Hegedyk 9
8601 ZR Sneek

KvK nummer: 78289556

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik me bij jullie aan?

Je mag ons bellen of mailen, maar de meest handige manier is het invullen van het contactformulier op deze pagina. Als je dat doet, neemt onze Hinke contact met je op om een afspraak in te plannen voor een oriëntatiegesprek met je coach. Na dat gesprek beslis jij (en je ouders) of jullie een traject gaan starten.

Ben je onder <18 jaar? Dan kun je starten via een verwijsbrief van de huisarts of via het gebiedsteam als er meer instanties bij betrokken zijn. Ben je >18 jaar? Dan gaat de verwijzing sowieso via het gebiedsteam.

Als ik een mail stuur, hoe lang duurt het voordat ik reactie krijg?

In het snelste geval binnen een uur 😉 Realistisch gezien proberen wij alle mails binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Gaat het om het opstarten van een traject? Dan probeert Hinke jou binnen één week persoonlijk te bellen om een afspraak in te plannen voor een oriëntatiegesprek.

Is er een wachtlijst?

Helaas kun je niet meteen met persoonlijke 1-op-1 coaching beginnen. Tijdens het oriëntatiegesprek kunnen we jou meer duidelijkheid geven over een startdatum met je eigen coach.

Voor de jongens geldt: Kick heeft geen wachtlijst maar een Kick-Start-lijst. Tijdens het oriëntatiegesprek kunnen we je daar meer over vertellen. De 1-op-1 coaching start na afloop van de Kick-start lijst. Dus het is niet passief wachten tot de sessies beginnen maar een actieve aanloop naar het daadwerkelijke traject. Alle info dáárover vind je hier! 

MOET ik mijn ouders meenemen?

Dat hangt af van je leeftijd én van de situatie waarin je je bevindt. Meestal zijn de ouders aanwezig maar wanneer je (bijna) volwassen bent is het ook helemaal oké als je alleen komt. Wij denken dat jullie zelf goed in kunnen schatten wie aanwezig moet zijn bij het gesprek.

Voor KICK geldt dat ouders soms ook zonder hun zoon komen wanneer hij nog erg jong is. En dat is natuurlijk ook prima.

Hoe vraag ik de vergoeding aan?

Ben je <18 jaar? Via een verwijzing van de huisarts óf gebiedsteam.
Ben je >18 jaar? Dan alleen via een verwijzing door het gebiedsteam.

Is er een leeftijdsgrens?

Wij zijn er voor jongens en jongvolwassen mannen van 7 tot 27 jaar
en voor meiden en jonge vrouwen van 14 tot 24 jaar. 

Wie krijg ik aan de lijn?

In de meeste gevallen krijg je meteen onze Hinke aan de lijn. Zij kent ons bedrijf door en door en heeft daarom in de meeste gevallen meteen een antwoord op jouw vraag. Wanneer dit niet het geval is, neemt zij zo snel mogelijk weer contact met jou op.

Hoe lang duurt een traject?

Een traject duurt gemiddeld zo’n 4 tot 6 maanden, afhankelijk van de hulpvraag en het plan wat we samen opstellen.

Kan ik zelf een coach kiezen?

Nee. Maar met onze ervaring kunnen wij op basis van jouw hulpvraag goed inschatten aan welke coach jij het meeste zult hebben. Wij maken hierin een weloverwogen beslissing gebaseerd op jouw problematiek, je leeftijd en jouw situatie.

Tijdens het oriëntatiegesprek maak je kennis met jouw coach. Mocht er onverhoopt iets gebeuren waardoor jullie niet samen het traject aan (kunnen) gaan, dan brengen we elkaar daar zo snel mogelijk van op de hoogte en nemen we passende maatregelen.

Ik ben een jongensachtig meisje. Kan ik bij KICK terecht?

Nee. Jammer hé? Gelukkig kunnen onze toffe meidencoaches ook enorm goed uit de voeten met jongensachtige meisjes (en onze jongenscoaches met meisjesachtige jongens) en komen onze visie en werkwijze voor een groot deel overeen. Dus komt goed!

Ik kom helaas niet uit Friesland. Kan ik me toch aanmelden?

Jazeker! Iedereen is van harte welkom.

Als je niet in Friesland woont maar toch een traject bij ons wil volgen dan kun je een aanvraag indienen bij de gemeente waar je woont maar je kunt het ook zelf financieren. Reistijd is iets wat je voor lief zult moeten nemen. Tijdens het oriëntatiegesprek kunnen we het hier samen over hebben.

Hoe komt het dat jullie zo’n leuk team hebben?

Ja, echt hè?!  Tsja.. Soort zoekt soort 🙂
Integriteit, gedrevenheid, vriendelijkheid en transparantie staan bij ons bedrijf hoog in het vaandel. Daardoor heerst er een fijne sfeer in ons team en weten we precies wat we aan elkaar hebben.

En.. natuurlijk vindt er een strenge selectieprocedure plaats wanneer er een vacature beschikbaar is 😉

Ik vind ECS een heel tof bedrijf. Kan ik voor jullie komen werken?

Leuk om te horen! Of je voor ons kunt komen werken hangt er vanaf of er op dit moment een vacature is, of je de benodigde opleidingen hebt (of bereid bent om die te behalen) en of jij een werkelijke meerwaarde kunt zijn voor ons bedrijf.

Houd onze website, social media en LinkedIn in de gaten om te kijken of er een vacature is. Open sollicitaties zijn natuurlijk ook altijd welkom, stuur in dat geval jouw inzending naar vacature@expertisecentrumstenekes.nl o.v.v. ‘Open sollicitatie’

Ik heb een klacht. Wat nu?

Wat jammer om te horen! Meteen hier onder onze veelgestelde vragen lees je hoe wij met informele en formele klachten omgaan.

Klachtenregeling ECS

Wij van Expertisecentrum Stenekes streven ernaar altijd de best mogelijke zorg te leveren aan iedereen die wij onder onze hoede nemen. Toch kan het gebeuren dat jij ergens ontevreden of teleurgesteld over bent. Als dat helaas het geval is dan horen wij dat heel graag zo snel mogelijk van jou, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Wij zullen er altijd alles aan doen om onze kwaliteit te waarborgen en waar nodig in de toekomst te verbeteren.

Informele klacht

Wij werken en communiceren op een zo helder en transparant mogelijke manier. Onze voorkeur gaat er dus ook altijd naar uit dat je jouw negatieve ervaring direct (of zo snel mogelijk) deelt met de betrokken medewerker. Dit kan zowel mondeling (tijdens een afspraak) als schriftelijk (email naar onze medewerker). Wij registreren dit dan als een informele klacht. In veel gevallen zullen jullie er zeker samen uit kunnen komen.

Onze klachtenfunctionaris Astrid kan jou, wanneer je dat op prijs stelt, eventueel helpen door te bemiddelen. In dat geval vragen we jou onderstaand formulier in te vullen en bij je bericht je verzoek tot bemiddeling aan te geven.

Formele klacht

Komen jullie er samen niet uit? Ontzettend jammer. In dat geval kun je een formele klacht kenbaar maken. Dit gebeurt in alle gevallen schriftelijk: via onderstaand klachtenformulier. Vermeld de omschrijving van je klacht en tegen wie de klacht is gericht en daarnaast je bericht van je naam, email, telefoonnummer en de datum van indiening. Anonieme inzendingen nemen wij niet in behandeling. Onze klachtenfunctionaris neemt uiterlijk binnen twee werkdagen telefonisch contact met je op om je te laten weten dat de klacht gehoord is en in behandeling is genomen.

Klachtenformulier

Na het verzenden van je bericht ontvang je een bevestigende email van ons. Na 24 uur nog niks gehoord? En onze mail zit ook niet in je spam? Dan willen we je vragen ons te bellen op ons algemene nummer om dit door te geven.

Tenslotte

Alle klachten, afspraken, de voorgestelde oplossing en data van contact worden door onze klachtenfunctionaris zorgvuldig geregistreerd. Bij opgeloste klachten wordt (indien gewenst) een schriftelijke bevestiging van de gemaakte afspraken verstuurd zodat we het dossier kunnen sluiten. Wij nemen jouw klacht net zo serieus als ons werk en ons streven is altijd om samen zo snel mogelijk tot een goede oplossing te komen.

Komen wij er tóch samen niet uit? Dan sturen we de klacht door naar de NFG, onze beroepsvereniging. Zij gaan er dan samen met jou verder mee aan de slag.

Back To Top